2013. augusztus 28., szerda

Aggteleki tábor harmadik napja:

GeoUni- Harmadik nap- Martonyi, Szögliget, Szádvár, Derenk, Tornakápolna, Jósvafő

Fölkeltünk reggel reggelizni és kezdődött a túrákkal teli nap. Először Martonyi község határában lévő pálos kolostor romjainál álltunk meg. Ott meséltek a kolostor történetéről amely 1347-ben készült el gótikus stílusban, a régészeti feltárások során találtak kőfaragványokat amelyek segítségével rekonstruálni lehetett az épületet. Kis extrának kedves vezetőnk elmondott néhány érdekességet a túraútvonalak jeleiről is. Feltérképeztük a romokat és a környező tájat (miközben „csúszdáztunk” a hegyoldalban). Visszamentünk a buszhoz és elindultunk a szögligeti Szádvár romjaihoz.

( A videó címe: Csúszás a hegyről szögedi módra )

A hegy lábánál álltunk meg a buszunkkal és elindultunk Szádvár felé. Egy elég komoly séta után felértünk a néhai várhoz amelyet Lipót habsburg császár gyújtatta fel 1688-ban. Ott megebédeltünk és egy jelképes történelem órán vehettünk részt. Majd széjjel és szana mentünk a váron belül. Miután visszacsalogattak minket a felnőttek elindultunk Derenk romfalu felé. Ott ámulva láttuk meg, az egykori falu jelképes helyét ahol az egykori házak alapjait sem nagyon lehetett megtalálni. 1943-ban Horthy Miklós vadászati célok miatt a lakókat kitelepítette (Ebből nem lett semmi hiszen 1944-ben már nem volt magyarország kormányzója ). Megtekintettük az iskolát és egy emlékművet, majd néhányan elindultunk a temető irányába. Innen egy rövidebb séta után visszaértünk a buszhoz és elindultunk Tornakápolna falucska felé.

( A kép címe: A töprengő emberek... )

12 fős településen szétnéztünk és felfedeztük a pici falut. A református templom kertjében fotózkodtunk. Említésre méltó a kopjafákkal teli temetője. Innen mentünk a jósvafői hucul lovakhoz.

Ott egy kiadós lovas kocsizás után megnéztük az Aggteleki-karszt híres hucul ménesét melyek pontos száma 257 ló. Ezek a lovak kis termetükről híresek. Ezután két részletben visszatértünk a szállásra és ott egy jó óra kiadós focizás után jólesett a vacsora (nyírségi gombócleves és marhapörkölt).

( A kép címe: A gól öröme )