2013. augusztus 30., péntek

Aggteleki tábor utolsó nap

GeoUni – Ötödik nap – Aggtelek, Rudabánya, Szolnok, Szeged

Elérkezett a hazaindulás pillanata, elfogyasztottuk utolsó reggelinket, a kiadós bundáskenyeret. Szívszorulva búcsúztunk szálláshelyünktől, és indultunk Rudabányára. A város bányászatból élt, de ma már csak hűlt helye van a néhai iparnak, és csak egy múzeum őrzi a tárnák világát. Itt mikroszkóppal is megtekinthettük a különböző ásványokat. Ellátogattunk a bányaterületre, és megnéztük a csodálatosan kéklő bányatavat, miközben jó pár sérülést szereztünk a törmelékes lejtőkön.

Villámléptű IVECO kisbuszunkkal célba vettük Szegedet, elhagytuk az Aggteleki-karszt területét. Miskolcon lezúdult a több napja készülődő eső. Szolnokon álltunk meg hosszabb időre, ahol vezetőink kikérdeztek minket élményeinkről. Nem kérdéses, felejthetetlen emlékekkel térünk haza: Cserépfalu, Aggtelek, Baradla és Rákóczi-barlang, Martonyi, Szádvár, Derenk (romfalu), Tornakápolna, Kossuth-barlang, Jósvafő mind-mind apró gyöngyszemei voltak ennek a hétnek. Ezúton is szeretnénk megköszönni a szervezést és lebonyolítást Nyári Diának és Páll Dávidnak, reméljük hamarosan újra velük utazhatunk.

Thank you! Danke schön! Grazie! Merci beaucoup! Kiitos! Gracies! Tak! Hvala! Köszönjük!