2013. július 16., kedd

2. nap ,Zemplén,2013.7.16.

Elkezdődött első kutató munkák a héten. Először Füzérradványra látogattunk el a Károlyi-kastély udvarba ahol egy 300 éves juharlevelű platánt néztünk meg. Majd egy kis prezentációt figyelmesen végig követve tanultunk a szén képződéséről és a Pannon-tó történetéről. Ezután magába a kastélyba is benéztünk ahol meghallgattunk egy előadást arról hogy kik éltek ott és milyen szerepeket töltött be a múltban.

Következő állomásunk a vilyvityáni ősrögök ahová kőzeteket mentünk vizsgálni. Találtunk kvarcitokat és csillámpalákat (ezek kb. 900 millió éves metamorf képződmények), közben megismerkedtünk a geológus szerszámokkal is. Megismertük a túra végére a kőzetek típusát és a geológusok munkáját is.

Miután jól kifáradtunk a túrák után Széphalomra mentünk a Magyar Nyelv Múzeumába ahol érdekes hanganyagokat halhattunk és cikkeket olvashattunk. A Kazinczy-mauzóleumba is benéztünk.

Mindezek után elmentünk a Zempléni Kalandparkba ahol libegőn felmentünk a Magas-hegyre, a kilátón pedig körbenéztünk hogy hol is vagyunk pontosan. Láttuk a szlovák-magyar határt, Kassát, Sátoraljaújhelyet, a Kárpátok vonulatait és még sorolhatnám.